Завдання з української мови

 Завдання з української мови
21.02.2018

Тема. Прийменники й закінчення як засоби вираження зв'язку  в реченні. Роль іменників  у реченні.

Вправа 326
1. Прочитати рядки з вірша, у які випадково вкралися помилки. Чому не сприймається  такий текст.
    Раз я взувся в чобіток,
    одягнувся в кожужинка,
    сам запрягся саночки
    і поїхав ялинка.
2. Що потрібно зробити, щоб усунути недолік?
3. Записати виправлений текст. Підкреслити виділені іменники разом з прийменниками. Познач закінчення.
4. Що допомагає зв'язувати іменники з іншими словами?

Вивчити правило (ст.136)

Вправа 327
1. Прочитай і спиши, вставляючи пропущені прийменники.
... селом ... чорній імлі спить ліс. Взимку ... сніговим наметом він спить тихо-тихо. Одна біла берізка ніби спросоння вибігла  ... узлісся і зупинилася ... самої лісникової хати. Дряпає замерзлими вітами зацукроване морозом вікно - проситься  ... теплої домівки.
2. У першому реченні підкресли іменники. Яким  членом речення є кожен із них?

Вивчити правило (ст. 136) 

Вправа 328 (за завданням)

Зробити аналіз іменника дубом за схемою на ст.137

Зробити аналіз іменників   вітер, із  землі за схемою. 


23.02.2018
Тема:Спостереження за влучним уживанням іменників-синонімів,іменників-антонімів у тексті,розмірковування про їх роль.
- Пригадаймо, що таке синоніми? (Синоніми — це слова, однакові або близькі за значенням, але різні за звучанням і написанням.)
 - Яку роль відіграють у мовленні іменники-синоніми? (Вони дають можливість найточніше, найвиразніше і найвлучніше висловлювати свою думку.)
Завдання:
Добери  з дужок потрібні за змістом слова.  Ранком до будинку підлетіла … (зграя, група) горобців.Вони сіли на кущі і весело … (співали, щебетали, цвірінькали).Раптом горобці побачили під вікном годівницю.Вони … (злетіли, знялися, спурхнули) з куща і полетіли до годівниці.Тепер кожного ранку горобці … (їли, клювали, харчувалися, підживлювались) у нашій годівниці.Вибрати найбільш влучне слово із синонімічного ряду іменників:їжа, страва, харч, корм, пожива.Восени люди заготовляють для тварин  -------------- . Комахи під корою дерев знаходять  ------------------. У дорогу турист взяв із собою   -------------- . -А тепер пригадайте,що таке антоніми?Антоніми – це слова з протилежним лексичним значенням. Наприклад: іменники: день – ніч.
Вибіркове списуванняПрочитайте прислів’я. У кожному з них знайдіть слова, протилежні за значенням. Запишіть їх парами.
Мала праця краща за безділля.Краще добрий кінець, ніж гарний початок.А без праці, діти, нема й відпочинку.Підкресліть слова-антоніми.Потрібно багато дніві ночей, щоб пізнати людей.
З праці радість, а з безділля смуток.

28.02.18

Тема: Загальне поняття про прикметник (питання, значення, роль у реченні)
 -  Прочитайте уривок із вірша Д.Білоуса(впр.331,с.138)
 - Пригадайте,що ви вже знаєте про прикметник?(повторіть правило на с.111)  - Виконайте вправи 332, 333 (уважно читайте завдання  до кожної вправи у підручнику).- Виконайте вправу 334. Випишіть з казки прикметники разом з іменниками за зразком:Крик(який?)тривожний. - Вправа 335.До поданих словосполучень добери за зразком протилежні за значенням і запиши.У прикметниках познач закінчення.Наприклад:Теплий день - холодний день.

02.03.18
Тема. Урок розвитку звязного мовлення. Навчальний переказ.
1. Прочитай текст
Узимку
     Підводні мешканці Київського моря і прибережних озер знають, що січневі морози жартувати не люблять.
        Усі приготувалися до зими вчасно. Жаби зарилися у мул і міцно сплять. Крупні, із золотистою лускою,  коропи зібралися у глибокій ямі під згірком. Дрімають. Тільки зрідка здригають червоними плавцями та хвостами час від часу ворушать, свіжу воду в яму заганяють.
        Пустинно під крижаним дахом на мілководді. Тільки інколи заверне сюди в пошуках корму косячок червоноперок або пропливе зелена щука. Гострозуба розбійниця продовжує полювати і в січні.

2. Поясни, як ти розумієш слова і вислови:
мілководдя, яма під згірком, косячок червоноперок.

3. Як ти гадаєш, чому в Київському морі живуть не морські тварини, а ті, що водяться у річках?

4. Прочитай текст. Склади і запиши його план

5. Випиши з тексту:
 - Як автор називає тварин, що живуть у морі?
 - Якими словами описані коропи?
 - Якими словами передано рух плавців і хвостів у коропів?
 - Запиши до поданих слів близькі за значенням:
сплять,_____________________________________________
щука,_______________________________________________

6. Як автор назвав лід на мілководді?

7. Перекажи текст за поданим планом, використовучи у переказі записані слова. (Усно, хто бажає - може виконати завдання письмово)

3.03.18 (за 9.03.18)

Тема:Встановлення зв'язку прикметників з іменниками за допомогою питань від іменника до прикметника

Завдання:вивчити правило на с.140
Виконати вправу 336. Списати текст,розкривши дужки.Поставити прикметники в потрібній формі.

Виконати письмово вправу 337 .

Виконати вправи 338 і 339 усно.
             

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Природознавство

Літературне читання