Завдання з української мови
Завдання з української мови
21.02.2018
Тема. Прийменники й закінчення як засоби вираження зв'язку в реченні. Роль іменників у реченні.
Вправа 326
1. Прочитати рядки з вірша, у які випадково вкралися помилки. Чому не сприймається такий текст.
Раз я взувся в чобіток,
одягнувся в кожужинка,
сам запрягся саночки
і поїхав ялинка.
2. Що потрібно зробити, щоб усунути недолік?
3. Записати виправлений текст. Підкреслити виділені іменники разом з прийменниками. Познач закінчення.
4. Що допомагає зв'язувати іменники з іншими словами?
Вивчити правило (ст.136)
Вправа 327
1. Прочитай і спиши, вставляючи пропущені прийменники.
... селом ... чорній імлі спить ліс. Взимку ... сніговим наметом він спить тихо-тихо. Одна біла берізка ніби спросоння вибігла ... узлісся і зупинилася ... самої лісникової хати. Дряпає замерзлими вітами зацукроване морозом вікно - проситься ... теплої домівки.
2. У першому реченні підкресли іменники. Яким членом речення є кожен із них?
Вивчити правило (ст. 136)
Вправа 328 (за завданням)
Зробити аналіз іменника дубом за схемою на ст.137
Зробити аналіз іменників вітер, із землі за схемою.
23.02.2018
Тема:Спостереження за влучним уживанням іменників-синонімів,іменників-антонімів у тексті,розмірковування про їх роль.
- Пригадаймо, що таке синоніми? (Синоніми — це слова, однакові або близькі за значенням, але різні за звучанням і написанням.)
- Яку роль відіграють у мовленні іменники-синоніми? (Вони дають можливість найточніше, найвиразніше і найвлучніше висловлювати свою думку.)
Завдання:
Добери з дужок потрібні за змістом слова. Ранком до будинку підлетіла … (зграя, група) горобців.Вони сіли на кущі і весело … (співали, щебетали, цвірінькали).Раптом горобці побачили під вікном годівницю.Вони … (злетіли, знялися, спурхнули) з куща і полетіли до годівниці.Тепер кожного ранку горобці … (їли, клювали, харчувалися, підживлювались) у нашій годівниці.Вибрати найбільш влучне слово із синонімічного ряду іменників:їжа, страва, харч, корм, пожива.Восени люди заготовляють для тварин -------------- . Комахи під корою дерев знаходять ------------------. У дорогу турист взяв із собою -------------- . -А тепер пригадайте,що таке антоніми?Антоніми – це слова з протилежним лексичним значенням. Наприклад: іменники: день – ніч.
Вибіркове списуванняПрочитайте прислів’я. У кожному з них знайдіть слова, протилежні за значенням. Запишіть їх парами.
Мала праця краща за безділля.Краще добрий кінець, ніж гарний початок.А без праці, діти, нема й відпочинку.Підкресліть слова-антоніми.Потрібно багато дніві ночей, щоб пізнати людей.
З праці радість, а з безділля смуток.
Добери з дужок потрібні за змістом слова. Ранком до будинку підлетіла … (зграя, група) горобців.Вони сіли на кущі і весело … (співали, щебетали, цвірінькали).Раптом горобці побачили під вікном годівницю.Вони … (злетіли, знялися, спурхнули) з куща і полетіли до годівниці.Тепер кожного ранку горобці … (їли, клювали, харчувалися, підживлювались) у нашій годівниці.Вибрати найбільш влучне слово із синонімічного ряду іменників:їжа, страва, харч, корм, пожива.Восени люди заготовляють для тварин -------------- . Комахи під корою дерев знаходять ------------------. У дорогу турист взяв із собою -------------- . -А тепер пригадайте,що таке антоніми?Антоніми – це слова з протилежним лексичним значенням. Наприклад: іменники: день – ніч.
Вибіркове списуванняПрочитайте прислів’я. У кожному з них знайдіть слова, протилежні за значенням. Запишіть їх парами.
Мала праця краща за безділля.Краще добрий кінець, ніж гарний початок.А без праці, діти, нема й відпочинку.Підкресліть слова-антоніми.Потрібно багато дніві ночей, щоб пізнати людей.
З праці радість, а з безділля смуток.
28.02.18
Тема: Загальне поняття про прикметник (питання, значення, роль у реченні)
- Прочитайте уривок із вірша Д.Білоуса(впр.331,с.138)
- Пригадайте,що ви вже знаєте про прикметник?(повторіть правило на с.111) - Виконайте вправи 332, 333 (уважно читайте завдання до кожної вправи у підручнику).- Виконайте вправу 334. Випишіть з казки прикметники разом з іменниками за зразком:Крик(який?)тривожний. - Вправа 335.До поданих словосполучень добери за зразком протилежні за значенням і запиши.У прикметниках познач закінчення.Наприклад:Теплий день - холодний день.
02.03.18
Тема. Урок розвитку звязного мовлення. Навчальний переказ.
1. Прочитай текст
Узимку
Підводні мешканці Київського моря і прибережних озер знають, що січневі морози жартувати не люблять.
Усі приготувалися до зими вчасно. Жаби зарилися у мул і міцно сплять. Крупні, із золотистою лускою, коропи зібралися у глибокій ямі під згірком. Дрімають. Тільки зрідка здригають червоними плавцями та хвостами час від часу ворушать, свіжу воду в яму заганяють.
Пустинно під крижаним дахом на мілководді. Тільки інколи заверне сюди в пошуках корму косячок червоноперок або пропливе зелена щука. Гострозуба розбійниця продовжує полювати і в січні.
2. Поясни, як ти розумієш слова і вислови:
мілководдя, яма під згірком, косячок червоноперок.
3. Як ти гадаєш, чому в Київському морі живуть не морські тварини, а ті, що водяться у річках?
4. Прочитай текст. Склади і запиши його план
5. Випиши з тексту:
- Як автор називає тварин, що живуть у морі?
- Якими словами описані коропи?
- Якими словами передано рух плавців і хвостів у коропів?
- Запиши до поданих слів близькі за значенням:
сплять,_____________________________________________
щука,_______________________________________________
6. Як автор назвав лід на мілководді?
7. Перекажи текст за поданим планом, використовучи у переказі записані слова. (Усно, хто бажає - може виконати завдання письмово)
Завдання:вивчити правило на с.140
Виконати вправу 336. Списати текст,розкривши дужки.Поставити прикметники в потрібній формі.
Виконати письмово вправу 337 .
Виконати вправи 338 і 339 усно.
3.03.18 (за 9.03.18)
Тема:Встановлення зв'язку прикметників з іменниками за допомогою питань від іменника до прикметника
Виконати вправу 336. Списати текст,розкривши дужки.Поставити прикметники в потрібній формі.
Виконати письмово вправу 337 .
Виконати вправи 338 і 339 усно.
Коментарі
Дописати коментар